Proef en Ervaar Texel Communicatiestijl | 2012-2014

Waddeneiland Texel proeven en ervaren, dat doe je in de hotels en restaurants van Hotelgroep Texel. Team Hilgersom werd gevraagd een communicatiestijl te ontwikkelen die zowel de groep, als iedere gelegenheid een eigen gezicht moest geven.

 

We vervingen de bestaande logo's en huisstijlen voor één stijl waarbinnen we per accomodatie zijn gaan variëren in kleuren, beeldgebruik en typografie.

De pay-off die al jaren werd gevoerd (Proef en Ervaar Texel) mocht uiteraard blijven. Sterker nog, we ontwierpen een 'Proef & Ervaar'-label en maakten daarvan het belangrijkste verbindende element.

Team

Team Hilgersom bestond
bij deze producties o.a. uit:

Peter Kortleve

grafisch ontwerp

Hans van den Heuvel

fotografie

Gerrit Jan Hendriks

teksten

Arjan Hilgersom

concept, ontwerp, art-directie en productie

 
“Je gaat met Arjan om de tafel om een vorm te vinden voor een idee dat je wilt uitdragen. Als hij vervolgens zijn oplossing presenteert, heb je het gevoel dat je die zelf hebt bedacht. Het is dus eigenlijk wat je zelf had willen bedenken en dus precies wat je wilt.”
Jan Tiggelaar - Communicatieadviseur GVB